Abordarea priorităților privind protejarea mediului 2021


Abordarea  priorităților privind protejarea mediului

 

În cadrul orelor de educație tehnologică și aplicații practice, am abordat tema protejării mediului plecând de la schimbările climatice observate. Am lucrat cu elevii această temă prin metoda pălăriilor, astfel:
 

Pălăria albastră: clarifică, este liderul, conduce activitatea. Este pălăria responsabilă cu controlul

discuţiilor, extrage concluzii. Elevii au realizat sloganuri și imagini (mascote) care pot fi imprimate pe pubelele de gunoi cu scopul de a conștientiza cetățenii să utilizeze corect resursele și să le valorifice.


Pălăria roşie: spune ce simte îşi exprimă emoţiile, sentimentele, supărarea, faţă de situația întâlnită, nu se justifică. Elevii realizează un afiș prin care propun câteva soluții de reducerea poluării prin măsuri de refolosire, reducere și reciclare. 


Pălăria galbenă: efortul aduce beneficii, este creatorul, simbolul gândirii pozitive şi constructive, explorează optimist posibilităţile, crează lucrurile. Elevii realizează o machetă pentru un spațiu verde (parc).

Pălăria verde: generează idei noi, este gânditorul, care oferă soluţii alternative, idei noi, dă frâu imaginaţiei {Ce trebuie făcut?} Elevii realizează planul de amenajare a unui spațiu verde. Pentru desen folosesc forme geometrice, simbolurile învățate și realizează o legendă a elementelor folosite.


Pălăria neagră: identifică greşelile, este criticul, prezintă aspectele negative a întâmplărilor, exprimă doar judecăţi negative. Elevii realizează o listă a comportamentelor negative ale oamenilor, cu implicații asupra mediului înconjurător.

Pălăria albă:

informează, este povestitorul, cel ce redă pe scurt contextul, exact cum se petrece acţiunea. Elevii, folosind informațiile puse la dispoziție, realizează o schemă (un joc) a modului în care oamenii prin activitățile lor poluează mediul cu implicațiile asupra calității vieții.




 







Comentarii

Postări populare de pe acest blog

22 Martie 2025